دوشنبه 26/ 6 / 1403
جستجو
Close this search box.

بررسی تحولات افغانستان

درست در زمانی که ایران و گروه‌های مقاومت آماده پاسخ دادن به جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه ترور شهید اسماعیل هنیه شده‌اند و ساعت صفر حمله نزدیک نزدیک شده است، کشورهای حامی رژیم صهیونیستی طرح آتش‌بس فوری را در دستور کار قرار داده‌اند.

حامیان رژیم صهیونیستی در تمام 9 ماه گذشته نه تنها تلاش جدی برای متوقف ساختن توحش اسرائیل انجام ندادند بلکه در عرصه نظامی و سیاسی تمام قد از آن دفاع کردند. در این مدت که نزدیک به 40 هزار فلسطینی مظلومانه قربانی حملات نظامیان اسرائیلی شدند و کودکان از شدت گرسنگی جان دادند، این کشورها هیچ تلاش جدی برای آتش‌بس نکردند.

اکنون در زمانی که ایران، مجاهدان فلسطینی و گروه‌های مقاومت مصمم به حمله منسجمی علیه رژیم صهیونیستی هستند، آمریکا با کمک متحدان اروپایی خود طرح آتش‌بس فوری را در دستور کار قرار داده‌ است. آن هم طرحی که مشخص نیست اسرائیل آن را خواهد پذیرفت و اگر بپذیرد متعهد به آن خواهد ماند یا خیر.

عوض کردن نقش قربانی و تروریست
حامیان غربی اسرائیل در یک اقدام هوشمندانه نه تنها تلاش دارند که با این طرح آتش‌بس، اسرائیل را از موج حملات سنگین ایران و گروه‌های مقاومت حفظ کنند بلکه در صدد هستند تا در افکار عمومی جهان، جای قربانی و تروریست را عوض کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس که در مدت 9 ماه جنایت اسرائیل در قبال مردم مظلوم فلسطین و شهادت اسماعیل هنیه در خاک ایران از محکوم کردن جنایت ابا ورزیدند، اکنون با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، از ایران و گروه‌های مقاومت خواسته‌اند که باعث افزایش تنش نشوند. این 3 کشور اروپایی در اقدامی فریباکارانه خطاب به ایران و گروه‌های مقاومت اعلام کرده‌اند که فرصت برای توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر نیاندازند و در صورت حمله، مسئول شکست مذاکرات احتمالی برای صلح خواهند بود.

واقعیت این است که مردم جهان ماهیت فریبکارانه رهبران غربی در قبال مسئله فلسطین را به خوبی درک می‌کنند. جهانیان فراموش نمی‌کنند که آمریکا چندین بار قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت را که فقط اقدامات اسرائیل را محکوم می‌کرد، وتو کرد. مسلمانان و آزادگان جهان فراموش نمی‌کنند که کشورهای غربی هرگز حاضر نشدند بمباران بیمارستان‌ها و مدارس غزه توسط اسرائیل را محکوم کند. در این 9 ماه هیچ کدام از این کشورها که اکنون ژست ضد جنگ به خود گرفته‌اند، برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی اقدامی نکردند.

طرح آتش‌بس ارائه شده چیزی جز تداوم همان سیاست‌های حمایت‌گرانه غرب از رژیم صهیونیستی نیست. اکنون که خطر ضربات مهلک به اسرائیل جدی شده است، غربی‌ها در صدد هستند با نقاب آتش‌بس از این رژیم جنایت پیشه حمایت کنند.

طرح آتش‌بس مزوّرانه
این یک حقیقت مسلم و آشکار است که حامیان مردم مظلوم فلسطین چنانچه در طول 9 ماه بمباران غزه، خواهان توقف جنگ و آتش‌بس بودند، اکنون هم حامی توقف جنگ و آتش‌بس هستند. این رژیم صهیونیستی بود که حاضر به آتش‌بس نبود و حامیان این رژیم هم مایل بودند که دست اسرائیل را در کشتار فلسطینیان باز بگذارند. اما ماهیت و پشت پرده طرح آتش‌بس اخیر، مزوّرانه و منافقانه است. این طرح فقط برای حفاظت از اسرائیل است و نه چیز دیگر.

رژیم صهیونیستی، غزه را با خاک یکسان کرد، 40 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند و با ترور اسماعیل هنیه، حاکمیت ملی ایران را نقض کرد. اکنون زمان آن رسیده است که تقاص بخشی از جنایات خود را پس دهد.

سراسیمگی حامیان اسرائیل حکایت از آن دارد که به آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی واقف هستند. حملات انتقام‌جویانه از خون شهید هنیه و دیگر شهدای فلسطینی ممکن است نقطه عطفی در بقای رژیم صهیونیستی باشد و غرب از این بابت به شدت نگران است. این نگرانی در حدی است که اعزام ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی به منطقه نتوانسته است به آنها اطمینان خاطر دهد و به همین دلیل با طرح آتش‌بس در صدد حفاظت از فرزند خوانده خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *